Mit nyomjak meg, Danikám?

A magyarok sem ússzák meg az Insta-függést

2017. augusztus 10. 14:45 - Danikád

A 2017-es statisztikák szerint 10-ből 6 internetfelhasználó rendelkezik Instagram-fiókkal, és havonta összesen 700 millióan használják a kép- és videómegosztó közösségi oldalt. A cégek számára alapvető marketing-eszköz, a népszerű userek számára pedig arcpirítóan könnyűnek tűnő megélhetés. Az online jelenlét egyik alapvető felületéért azonban nemcsak a fiatalok rajonganak.

 

Így alap, hogy egy digitális világba bevezetett nagymama is csatlakozik az Instagrammerek népes táborához, és megörökíti a kalandjait, akár élőben – ahogy tette Zsuzsa videósorozatunkban.

Mit posztolt ma a nagyi az Instára?

Az Instagramra összesen 40 milliárd fotót töltöttek fel 2010-es indulása óta. Naponta 95-100 millió kép és videó kerül fel, és a felhasználók fele naponta belép az Instagramra, harmaduk pedig naponta többször is megnézi a legfrissebb szelfiket, étel- és állatfotókat, edzős és utazós képeket.

instafelhasznalok.png

És ahogy az előbb is említettük, ez ma már nem csak a fiatalabb korosztály kedvenc netes időtöltése: míg a felhasználók 59 százaléka a 18-29 évesek közül kerül ki az USA-ban, 33 százalékuk pedig a 30-49 évesek közül, az 50-64 évesek a userek 18 százalékát adják, az ennél is idősebbek aránya 8 százalék. E statisztika szerint Magyarországon 1,2 millió Insta felhasználó van (18-24 évesek 39 %, 25-34 évesek 25%, 35-44 évesek 14 %, 45-54 évesek 6 %, 55+ 4%).

Az Instagram, mint marketing csodafegyver az időskorúaknál is beválik, sőt. Az Influence.co 2017 márciusában közzétett felmérése szerint a 64 év felettiek nagyon is vevők az egyes márkák termékeinek posztjaira, ez a korosztály az, amelyik a leginkább rákeres az Instagramon promotált termékekre.

Kigyúrt nagypapák és 90 pluszos modellek

Ezek után senki ne lepődjön meg azon, hogy az Insta ikonok sem mind a zsengébb korúak közül kerülnek ki. Tény, hogy a legtöbben az Instán Selena Gomezt követik a világon, de az 50 pluszosok is ott vannak a szeren, ha pl. a divatról van szó. Úgy tűnik, az élettapasztalatok megosztására itt nincs igény, a szépkorú felhasználóknál is a külsőségek számítanak.

Idősebb divatbloggerekből, divatszerkesztőkből nincs hiány, és ők már tényleg megtehetik, hogy az aktuális divatirányzatok helyett a saját – néha meglehetősen extrém - stílusukat kövessék és terjesszék. A 94 éves Emiko Toguchi például unokája kreációit viseli a képeken, a 86 éves Baddie Winkle pedig úgy élvezi az életet, és úgy öltözik, mint ha 70 évvel lenne fiatalabb, fürdőruhás képeket posztol, a jeligéje pedig az, hogy „lenyúlom a pasidat”.

De nyomulnak a kigyúrt, stílusos nagypapák is, akik gyakran profi modellek, fiatalokat megszégyenítő trendi frizurával, arcszőrzettel és testfelépítéssel.

 

A post shared by Aiden Brady (@mr_aidenbrady) on

Végül következzen néhány érdekes adat:

  • A legtöbbet like-olt (11 millió) Instagram-posztot Beyonce töltötte fel, ebben jelentette be, hogy ikreket vár.
  • A felhasználók 50 százaléka követ legalább egy céget a közösségi oldalon. 2017 márciusában 120 millió Instagrammer keresett fel egy-egy weboldalt, vagy vette fel a kapcsolatot egy-egy céggel az Instán elhelyezett hirdetésnek köszönhetően.
  • A Nike-nak 68,1 millió követője van, a 2. legnépszerűbb brand az Instán a National Geographic 65,7 millió követővel, a 3. pedig a Victoria’s Secret 49 millióval.
  • A leginkább szerda délután 5 órakor érdemes posztolni, ha sok lájkot szeretnénk, naponta 4,2 milliárd lájkot osztanak ki a felhasználók.
  • A leggyakrabban posztolt étel a pizza, a steak és a szusi, a leggyakabban használt emoji a szív.
  • A felhasználók 23,4 százaléka volt már online zaklatás áldozata.

forrás: wersm.com

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://mitnyomjakmegdanikam.blog.hu/api/trackback/id/tr4912732666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

nnnnnnnn 2017.08.10. 15:27:32

leginkább a bazári majmok mutogatják magukat rajta én úgy vettem észre.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.08.10. 16:26:49

Egy embert sem ismerek, aki használná. Ettől függetlenül biztos népszerű.

Infamous 2017.08.11. 07:47:35

A cím alapján azt gondoltam, hogy ez egy jópár éves poszt.

ekat 2017.08.11. 10:05:55

Én sem ismerek személyesen olyat, aki használná.

kkn 2017.08.11. 21:53:01

A fiatalok jobban szeretik, mint a Facebookot. Utóbbi közösségi oldal, lényege a kapcsolatok építése. Persze itt is jelen van a népszerűséghajhászás.
Az Instagram viszont pont a népszerűséghajhászáson alapul. Nem kapcsolatot épít, hanen követőket gyűjt. A felhasználók szemében rajongókat. Vagyis megadja nekik a "sztár vagyok" illúzióját.
A mai, egyre jobban elkényeztetett, és helytelenül szocializált gyerekeknek ez jön be. Ők már nem egy közösség tagjai akarnak lenni, hanem VALAKIK. Mert nem szabad korlátozni őket, így nem tanulják meg, hogy hétmilliárd egyedből egyek. Az elkényeztetett egójuk szerint körülöttük forog a világ, és, ha a való életben nem is kapják meg ezt az érzést, az Insta becsapja őket, és a követőkkel ezt nyújtja.

fbal02 2017.08.12. 01:25:57

A facebook már rég halott csak még mindig sok az új belépő olyan országokból, ahol pár éve még internet sem volt (afrikai, ázsia országok) és ezek az új belépők nyomják pozitív irányba a statisztikákat. Ott ez még újdonságnak számít, de a fejlett nyugaton- ahogy nálunk is - már erősen lecsengőben van és már közel sincs olyan ereje mint néhány éve, sőt, a fiatalok menekülnek tőle. Szerintem mindenki látja, hogy már a saját ismerőseik sem olyan aktívak, mint évekkel ezelőtt. Az emberek belefáradtak az állandó posztolásba meg likeolásba meg a szelfik feltötésébe. Elfáradt az egész dolog. A facebook egyetlen szerencséje, hogy ha konkurenciát lát egy új közösségi hálóban (mint az instagram is) akkor azt azonnal felvásárolja, de ezzel is csak késleltetni tudja a saját halálát, megállítani nem.