Mit nyomjak meg, Danikám?

Cekker helyett online bevásárlás

2017. december 07. 10:15 - Danikád

A magyar internetezők fele vásárol is a világhálón, és alaposan átrendezi az internetes kereskedelmet, hogy már a nagyszüleink is szívesen vásárolnak a fotelból. De mégis mi az, amire szívesen költünk látatlanban is?

 shutterstock_20018146.jpg

A világkereskedelem 10%-a már az interneten zajlik, Jeff Bezos, az Amazon alapítója 72,8 milliárd dolláros vagyonra tett szert, amivel a Forbes számításai szerint dobogós a világ leggazdagabb emberei között, és őt az Inditex cégcsoport (Zara, Bershka, Pull & Bear, stb.) tulajdonosa, Amancio Ortega követi a listán 71,3 milliárd dollárral.

Dani és a nagyi ajándékot vesznek a neten

Az Eurostat kutatásaiból az derül ki, hogy 2016-ban az európai nethasználók kétharmada vásárolt online, vagyis rendelt termékeket vagy szolgáltatásokat magáncélú felhasználásra az interneten keresztül. A legtöbben (61%) ruhákat és sporteszközöket vásároltak így, ezt az utazási szolgáltatások és a szállásfoglalás követte (52%).

Az Egyesült Királyságban, Dániában, Németországban a felhasználók több mint 80 százaléka vásárolt az interneten az elmúlt 12 hónapban. Ez az arány Magyarországon 50, Bulgáriában 27, Romániában 18 százalék volt, és azok közé az országok közé tartozunk Litvániával, Csehországgal és Írországgal együtt, ahol a leginkább nőtt az e-kereskedelem az elmúlt 4 évben.

Eljött tehát az idő, hogy a videónkban szereplő Dani beavassa nagymamáját, Zsuzsát az online vásárlás rejtelmeibe, és megmutassa, mennyivel egyszerűbb néhány perc alatt megrendelni egy ásványból készült ékszert, mint végig járni érte a Nagykörutat.

Az áruk 4 százalékát online vesszük

Az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom 2016-ban elérte az 1 milliárd eurót, olvasható a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index című felmérésében. Ez azt jelenti, hogy a forgalom pontosan 3,9 százalékát internetes vásárlás adja, vagyis 100 forintból négyet már a laptop előtt ülve, vagy a telefon képernyőjét simogatva költünk el.

giphy7.gif_1612x806

Nem meglepő, hogy az év utolsó negyedévében pörög fel igazán a webes költekezés: az egész éves forgalom 36 százaléka esik erre az időszakra, és ez mindenféle termékről elmondható. A Black Friday-őrület azonban nálunk még nem tetőzik, csak a legismertebb brandeknél és a legnagyobb eléréssel rendelkező webshopoknál hozza az elvárt forgalmat a karácsony előtti leárazás.

Mindent gyorsan, de aztán mégse kell

A sok statisztikai adat után néhány érdekesség arról, hogy hogyan vásárolunk az online áruházakban: türelmetlenek vagyunk és gyors döntéseket hozunk. Ha az oldal betöltése tovább tart, mint 3 másodperc, a látogatók 57%-a elkattint, és általában nem tér vissza, hogy újra próbálkozzon.

Az internet az impulzusvásárlókra utazók Mekkája, ugyanis általában 90 másodperc alatt meghozzuk a döntést, hogy megvesszük-e a terméket, vagy sem. Itt van nagyon fontos szerepe az elérhető információknak, a vásárlói véleményeknek, termékvideóknak és a fotóknak, stb. Persze az még nem jelent semmit, hogy telepakoljuk a virtuális kosarat: a kosárelhagyások átlagosan a 70 százalékot közelítik.

the_lost_boys_vampire_tote_bag_1.jpg

Mit vesznek az idősek?

Míg a fiatalabbak a ruháknak és a sporteszközöknek képtelenek ellenállni, a középkorúaknál a háztartási eszközök vezetnek, az idősebbeknél pedig az élelmiszerek, a ruházat, az utazás és a szállás az, amire a neten költenek.

Az időskorú vásárlók megjelenése eleinte feladta a leckét a marketingeseknek is, hiszen teljesen más csatornák és módszerek sikeresek az ő esetükben. Az idősebbek sokkal hűségesebbek egy-egy jól bevált márkához vagy szolgáltatáshoz, kevésbé akarnak kipróbálni valami újat, és nem mindig elég, ha csak internetes felületen találnak információt a termékről.

Az online vásárlás amellett, hogy megkönnyíti az életüket, nem veszélytelen a számukra. Az idősek a közösségi oldalakon és böngészőjükben gyakran nem megfelelő biztonsági beállításokat használnak, gyakrabban bedőlnek a kamu online nyereményjátékoknak, átveréseknek, kiadják a jelszavaikat és személyes adataikat – vagy csak egyszerűen kellő információ hiányában vásárolnak nagyobb összegű, de nem megfelelő termékeket a neten.

 Ezt azért manapság már elég ritkán látjuk, ha jól netezünk. 

Mindez persze nem feltétlenül korfüggő jelenség, de erre is figyeljünk, amikor úgy döntünk, beavatjuk a nagyszülőket az online bevásárlás és ajándékrendelés univerzumába.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mitnyomjakmegdanikam.blog.hu/api/trackback/id/tr6513449943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.