A 2017-es statisztikák szerint 10-ből 6 internetfelhasználó rendelkezik Instagram-fiókkal, és havonta összesen 700 millióan használják a kép- és videómegosztó közösségi oldalt. A cégek számára alapvető marketing-eszköz, a népszerű userek számára pedig arcpirítóan könnyűnek tűnő megélhetés. Az online jelenlét egyik alapvető felületéért azonban nemcsak a fiatalok rajonganak.
Így alap, hogy egy digitális világba bevezetett nagymama is csatlakozik az Instagrammerek népes táborához, és megörökíti a kalandjait, akár élőben – ahogy tette Zsuzsa videósorozatunkban.
Mit posztolt ma a nagyi az Instára?
Az Instagramra összesen 40 milliárd fotót töltöttek fel 2010-es indulása óta. Naponta 95-100 millió kép és videó kerül fel, és a felhasználók fele naponta belép az Instagramra, harmaduk pedig naponta többször is megnézi a legfrissebb szelfiket, étel- és állatfotókat, edzős és utazós képeket.
És ahogy az előbb is említettük, ez ma már nem csak a fiatalabb korosztály kedvenc netes időtöltése: míg a felhasználók 59 százaléka a 18-29 évesek közül kerül ki az USA-ban, 33 százalékuk pedig a 30-49 évesek közül, az 50-64 évesek a userek 18 százalékát adják, az ennél is idősebbek aránya 8 százalék. E statisztika szerint Magyarországon 1,2 millió Insta felhasználó van (18-24 évesek 39 %, 25-34 évesek 25%, 35-44 évesek 14 %, 45-54 évesek 6 %, 55+ 4%).
Az Instagram, mint marketing csodafegyver az időskorúaknál is beválik, sőt. Az Influence.co 2017 márciusában közzétett felmérése szerint a 64 év felettiek nagyon is vevők az egyes márkák termékeinek posztjaira, ez a korosztály az, amelyik a leginkább rákeres az Instagramon promotált termékekre.
Kigyúrt nagypapák és 90 pluszos modellek
Ezek után senki ne lepődjön meg azon, hogy az Insta ikonok sem mind a zsengébb korúak közül kerülnek ki. Tény, hogy a legtöbben az Instán Selena Gomezt követik a világon, de az 50 pluszosok is ott vannak a szeren, ha pl. a divatról van szó. Úgy tűnik, az élettapasztalatok megosztására itt nincs igény, a szépkorú felhasználóknál is a külsőségek számítanak.
Idősebb divatbloggerekből, divatszerkesztőkből nincs hiány, és ők már tényleg megtehetik, hogy az aktuális divatirányzatok helyett a saját – néha meglehetősen extrém - stílusukat kövessék és terjesszék. A 94 éves Emiko Toguchi például unokája kreációit viseli a képeken, a 86 éves Baddie Winkle pedig úgy élvezi az életet, és úgy öltözik, mint ha 70 évvel lenne fiatalabb, fürdőruhás képeket posztol, a jeligéje pedig az, hogy „lenyúlom a pasidat”.
De nyomulnak a kigyúrt, stílusos nagypapák is, akik gyakran profi modellek, fiatalokat megszégyenítő trendi frizurával, arcszőrzettel és testfelépítéssel.
Végül következzen néhány érdekes adat:
- A legtöbbet like-olt (11 millió) Instagram-posztot Beyonce töltötte fel, ebben jelentette be, hogy ikreket vár.
- A felhasználók 50 százaléka követ legalább egy céget a közösségi oldalon. 2017 márciusában 120 millió Instagrammer keresett fel egy-egy weboldalt, vagy vette fel a kapcsolatot egy-egy céggel az Instán elhelyezett hirdetésnek köszönhetően.
- A Nike-nak 68,1 millió követője van, a 2. legnépszerűbb brand az Instán a National Geographic 65,7 millió követővel, a 3. pedig a Victoria’s Secret 49 millióval.
- A leginkább szerda délután 5 órakor érdemes posztolni, ha sok lájkot szeretnénk, naponta 4,2 milliárd lájkot osztanak ki a felhasználók.
- A leggyakrabban posztolt étel a pizza, a steak és a szusi, a leggyakabban használt emoji a szív.
- A felhasználók 23,4 százaléka volt már online zaklatás áldozata.